About

African-creative-meeting

African creative meeting

Initiated as part of the Africa2020 Season, the African Creative Meeting is an event dedicated to African creative industries. The event aims to highlight the functioning and vitality of African creativity for the various actors of the continent, but also to a European public.

Provide a panorama of current events and projects
of African creators.

Highlight the dynamics of the continent to generate for companies the desire to develop or expand their presence in Africa.

Create a conducive space for the stakeholders in the sector to meet and work together.

Promote cohesion and partnerships between stakeholders
in the African
and French sectors.

Why Africa?

A dense and dynamic creative industry

A rich cultural diversity

A desire to be active and visible in the global creative industry sector..

500 million people, or 50% of the population, are under 25 years old

50% of the countries are French-speaking: easy access for collaboration and partnership.

The most profitable continent for investments with a rate of return of over 14% (compared to 9.1 in Asia).

A high penetration rate of smartphones (90% in South Africa) which allows the development of access to mobile content.

One of the most promising economic growth in the world.

L’Institut Français est un organisme public, opérateur des ministères de la Culture et des Affaires étrangères, dont l’objectif réside en la promotion et le rayonnement de la culture française.

Eparpillés aux quatre coins du monde, pas loin de 100 Instituts Français ont été créés depuis 2010, et s’appliquent à faire « Vivre les cultures » au-delà des frontières, tout en favorisant les échanges avec les cultures locales.

Leurs « saisons » sont des thématiques dédiées à la mise en valeur d’une partie du globe : celle de 2020 est dédiée à l’Afrique. Près de 30 Instituts Français y ont été accueillis, soutenant ainsi la collaboration entre les cultures nationales et française.

Ces échanges interculturels permettent de donner de la visibilité à la vie sur le continent et de construire un futur dans lequel l’Afrique influence et se démarque davantage dans le domaine.

C’est dans le cadre de cette volonté de soutien et d’union qu’est organisé l’African Creative Meeting (ACM), qui place sous les projecteurs des acteurs importants des industries créatives de la scène africaine.